dimecres, 31 de maig del 2023

Març 2023

RUTA DE L'EXILI

Els alumnes de 4t ESO de l'Institut hem visitat els espais de la Ruta de l'Exili integrats dins del Projecte de la Memòria que fa anys anem realitzant.
Vam estar a Prada gaudint del retaule barroc en l'església de Sant Pere, de la casa-museu de Pau Casals i de la tomba de Pompeu Fabra. Després a la plaça del poble els alumnes Jaume, Mariona i  Clara ens van deleitar amb "El cant dels ocells " de Pau Casals.
A la tarda-nit vam sopar a Perpinyà envoltats amb les llums del Castellet.
L'endemà vam anar al Camp de Rivesaltes a visitar  el museu-bunker mimetitzat al bell mig dels barracons, obra del gran arquitecte  Rudy Ricciotti.
L'exposició sobre refugiats al món la vam complementar amb unes lectures memòria de vida del filòsof jueu alemany mort a Port-Bou, Walter Benjamín.
Per la tarda a la Maternitat d' Elna vam veure el vídeo d'una entrevista a Elisabeth Eidenbenz que ens va emocionar per la gran tasca realitzada.
El darrer dia hem tocat uns fragments i llegit unes lectures a la platja d'Argelers, allí on hi van passar uns 100.000 refugiats espanyols.
Després hem gaudit del bonic poble de Colliure, tot i visitant la tomba d'Antonio Machado on els alumnes han llegit poemes i ens han emocionat els músics altre cop amb una bonica i tendra peça.
Una gran i nova experiència viscuda pels alumnes de l'Institut. Ara ens queden els espais de la Batalla de l'Ebre i la ruta de Tarragona sota les bombes per complementar el Projecte. Al final de curs entregaran un treball sobre la seva pròpia memòria familiar.