VIATGE A ROMA 2016

VIATGE A ROMA CURS 2015-2016

Revisió vivent de l'últim sopar

ELS ALUMNES D'HISTÒRIA DE L'ART DE 2n DE BAT VIATGEN A ROMA PER GAUDIR DE L'ART AMB MAJÚSCULES

Dins la Pogramació d'Història de l'Art de 2n de Batxillerat hi ha al menys 15 obres que es troben a la Ciutat Eterna. Aquest any, per primer cop, els alumnes d'història de l'art de 2n de batxillerat van gaudir amb el contacte directe d'aquestes obres. La Capella Sixtina, Les Estances de Rafael, El Panteó, Els Museus Capititolins, El Tempietto de San Pietro in Montorio...són algunes de les obres que van poder paladejar mentre passejaven amb una pizza al taglio a la mà i moltíssima curiositat a les seves motxilles.

Embadalides amb El Nen de l'Espina

24 de febrer, 4 de la tarda. Martí i Franquès. Un bus carregat amb 39 alumnes (+ una foto. Veure foto de grup del Colosseu) i tres professors inicien un viatge al·lucinant al cor de la capital mundial de l'art.
El bus ens porta fins l'aeroport del Prat. Després d'un vol tranquil, que es va iniciar amb puntualitat irlandesa a les 20,00h, vam aterrar (amb un sotrac important, ay, ay, ay) a l'aeroport de Fiumicino a les 21,30. Era tard (arribar a l'hotel, desfer maletes,,,), però encara vam tenir temps i ganes de visitar la Fontana de Trevi, sopar, caminar, caminar molt, i saber on era San Carlo alle quattro fontane o San Carlino, com n'hi diuen els romans,
Al dia següent maitines a les 7,30, (després d'haver dormit ben poc), i direcció al Vaticà. Com que ho portàvem tot ben lligat des d'aquí, no vam haver de fer cua i, cap a dins que hi faltava gent: més de 10 quilometres caminant per les estances i els passadissos del Vaticà (Miquel Àngel, Rafel, Perugino, Sodoma, el Laocoont... allí hi estava tot!!; des de Grècia fins al Barroc!!!). Els més valents i valentes s'atreveixen amb els 500 i escaig esglaons fins a dalt d'il Cupulone de Miquel Àngel. La vista és espectacular... i el mal de peus i de bessons també!!
Després de dinar a l'Ara Pacis i, ara sí, un parell d'horetes per descansar i passejar per les botigues de la Via del Corso.
El divendres 26 tocava Colosseu, Museus Capitolins, Altar de la Patria i tomba de Juli II; amb aquell Moises terrible que, com deien a la pel·lícula, només ha d'aixecar-se i parlar!
Després de dinar cap al Tempietto que es dalt d'un turó que..., Déu n'hi do!! Ens obren l'embaixada espanyola i podem visitar en solitari el monument. Potser és el primer cop que som en un monument sense altres turistes!! Per cert, qui és el sant que hi ha al nínxol de la foto que teniu a sota?
Després tothom a passejar pel Trastevere i assaborir una bona Peroni en una terrasseta de les moltes que hi ha pel barri més autèntic de Roma.
Dissabte al matí. Últim dia. La climatologia ens havia respectat fins aquell dia. Aquell dia s'aixeca rúfol i ens deixa de respectar. Tot i així només cauen quatre gotes a les 10 del matí. Visita al Panteó i a la Piazza Navona, Gràcies a uns alumnes-rastrejadors descobrim La Vocació de Sant Mateu de Caravaggio en una església espectacular que de fora no sembla res de l'altre món, però... és que portàvem bons alumnes-rastrejadors! Després al MACRO (Museu d'art Contemporani), dinar i, a l'autobús a corre-cuita, que el vol surt a les 17.05 hores!
Quin fart de caminar, Déu meu!
Segons les aplicacions mòbils més de 70 quilometres en tres dies!!Si més no, la línia la hem conservada! I de passada hem moblat una mica més (jo diria que molt més) els nostres cervellets humans i limitats.

Foto de grup al Tempietto

Una altra foto de grup al Colosseu