Pla AICLE
L’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres, el pla AICLE,
consisteix en l’ensenyament d’una matèria o una part d’una matèria
curricular a través
d’una llengua estrangera,
en aquest cas l’anglès. L’enfocament AICLE té un
doble objectiu: aprendre matèria
curricular i llengua estrangera al mateix temps. Els alumnes cursen la matèria de
Ciències Socials en anglès a 3r d'ESO. Els pares dels alumnes interessats en fer AICLE han d’inscriure’ls en
la prova en el moment de fer la matrícula dels seus fills. Els alumnes inscrits
han de fer una prova objectiva escrita en el nostre centre. Cal remarcar
que els alumnes acceptats en aquest programa han de
mostrar interès per millorar
el seu nivell de llengua anglesa i
bona actitud per al treball. L'adscripció al
grups d’AICLE és
revisable anualment considerant
el comportament, el rendiment acadèmic i el treball de l'alumne. Els
alumnes que no fan AICLE cursen el mateix material didàctic que els
grups amb AICLE de manera que tots els alumnes puguin assolir les competències
de ciències socials adequades al seu curs escolar.
El projecte AICLE implica
una coordinació real i constant entre el departament de ciències socials i el
de llengües estrangeres. Aquesta coordinació respon a la necessitat de
treballar conjuntament per l’èxit del projecte. Els professors/es de tots dos
departaments es coordinen per decidir quines estratègies lingüístiques
segueixen. El vocabulari específic de la matèria no només es treballa a l’aula
d’història sinó que també es reforça a les hores d’anglès. De la mateixa manera
a la classe d’història s’utilitzen les estructures gramaticals que s’estan
treballant a anglès. El professorat de Ciències Socials també reforça, de
manera quasi inadvertida pels alumnes, aquelles parts de la llengua que el
departament d’anglès considera que necessiten ser més treballades.
Vivim en un món on cada
vegada és més important el domini de la llengua anglesa, que s’ha convertit en
la llengua d’ús internacional en pràcticament tots els àmbits. Tots sabem per
experiència que de vegades invertir moltes hores aprenent una llengua no
comporta un èxit assegurat. Molts alumes no són capaços d’utilitzar la llegua
estrangera en situacions reals. Amb el AICLE intentem cobrir aquest buit entre
les lliçons d’anglès i la vida real. Els alumnes aprenen a utilitzar la llengua
per expressar continguts concrets, relacionats, en aquest cas, amb les ciències
socials, utilitzen la llengua en situacions reals i en les necessitats diàries
de l’aula, convertint l’ús de l’anglès en un fet natural i habitual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada